Information

Velkommen som patient ved Risskov Fysioterapi, Vestre Strandallé 168.
På denne side finder du information vedr. din behandling på klinikken. Skulle du have yderligere spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte os.

Priser
Da klinikken arbejder under overenskomst med sygesikringen reguleres priserne for fysioterapi to gange årligt.
Den seneste opdatering kan findes på nedenstående hjemmeside fra vores Danske Fysioterapeuter:
Tryk her for de aktuelle takster for fysioterapi. Tryk herefter på “hent takstskilt”.
De listede priser fra Danske Fysioterapeuter er med henvisning fra egen læge.
Er du medlem af Sygesikringen Danmark får du yderligere tilskud herfra.

Priser for vejledning hos ernæringskonsulenten se her.

Priser for fysiopilates se her.

Priser for mor/barn fysioterapi se her.

Udeblivelse og for sent afbud
Skulle du blive forhindret i at møde op til en aftale skal du melde afbud senest klokken 18 dagen før aftalen, så vi har muligheden for at besætte tiden til anden side. Afbud pr. mail eller telefonsvarer accepteres. For sent afbud eller udeblivelse faktureres på din næste regning med 286,53 kr.

Brug af forsikring
Der er nu til dags mange, som har forsikringer, der dækker basisudgifterne til behandling. Du skal være opmærksom på at visse ydelser ikke altid er omfattet af forsikringen, eksempelvis akupunktur og tapegebyr. Spørg dit forsikringsselskab. Som forsikringspatient bedes du vide hvor mange behandlinger du er berettiget.

Behandlinger og ydelser udover din aftale med forsikringen faktureres direkte til dig. Samarbejder vi ikke med dit forsikringsselskab skal du selv betale for behandling og ydelser, hvorefter du får regningen refunderet ved dit forsikringsselskab.

Skal jeg selv medbringe lagen?
Ja – i forbindelse med behandling bedes du medbringe et lagen eller håndklæde til at dække behandlingsbriksen

Hvordan benytter jeg træningscenteret?
Risskov Fysioterapi tilbyder træning med og uden en henvisning fra egen læge. Vi tilbyder individuel tilpasset træning på et top professionelt niveau, med vores Medicinsk Træning Terapi udstyr. Se mere under “Vi tilbyder”.

Persondatapolitik for patientbehandling
I forbindelse med dine behandlinger her på klinikken er det nødvendigt, at vi noterer og behandler oplysninger om dig.
Klinikkens samlede datapolitik kan du læse ved at trykke her.
Du har også altid mulighed for at få den udleveret på klinikken.

Utilsigtet hændelse
Har du oplevet, at noget er gået galt i forbindelse med din eller din pårørendes behandling? Hjælp os med at lære af vores fejl, så det samme ikke sker for andre.  Send en beskrivelse af den utilsigtede hændelse ved at gå ind på www.stps.dk/uth og følg vejledningen. Læs mere om utilsigtede hændelser her: Hjælp os med at blive bedre_pjeceA5

Patienterstatning og patientklager
Har oplevet skade i forbindelse med din behandling og ønsker at søge erstatning kan det gøres via Patienterstatningen – behandlings- og lægemiddelskader (https://pebl.dk/). Ønsker du at klage over din undersøgelse/behandling kan du finde information om dine muligheder for klage ved Styrelsen for patientklager:  https://stpk.dk/da/behandling/klag-over-sundhedsfaglig-behandling/